donderdag 7 februari 2013

Zuid-Afrika deel 1: Port Elizabeth

Ik ben drie weken op verlof in Zuid-Afrika. De eerste drie dagen in Port Elizabeth zitten er bijna op. Alles op het gemak. Zoals de mensen hier. Wat gaan shoppen, zwemmen, wilde beestjes gaan spotten in Addo Elephant Park. En natuurlijk de lokale eet en drink gewoonten gaan verkennen. Voor een wijnliefhebber is het hier een paradijs op aarde. De duurste wijnen op de kaart kosten zo'n 100 a 140 ZAR , dat is zo'n 10 a 14 €!! En goede wijnen. Is dat nu omdat ik op verlof ben of wat. Maar de Zuid-Afrikaanse wijnen die ik hier al heb gedronken vind ik zeer goed tot uitstekend, en eigenlijk veel beter dan die we in Belgie hebben. En aan zo'n prijzen. Ik zal het nog eens zeggen, een waar paradijs op aarde voor wie van een goed glas wijn houd. Ik  kijk al uit naar de Kaap... Het enige waar ik wat moeite mee heb hier is met de auto rijden. Ze rijden hier links. En dat is op zich niet zo erg was het niet dat alles in de auto ook aan de andere kant staat. Met de linkse hand schakelen. Pinkers staan rechts. In het begin als ik wou pinken had ik steeds de ruitenwissers in plaats van de pinker. Enfin na drie dagen begint het al beter te gaan. Ik zal wel moeten opletten wanneer ik in België terug in de auto stap. Maar eerst hier nog een paar weken van de wijnen genieten. Het is hier trouwens nog ideaal weer ook. Zonnig, 25 a 30 graden. Ik zou het hier wel kunnen gewoon worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten